Ranjau Sepanjang Jalan by Shahnon Ahmad

Ranjau Sepanjang Jalan by Shahnon Ahmad from  in  category
Read using
(price excluding 0% GST)
Author: Shahnon Ahmad
Category: General Novel
ISBN: 983124236X
File Size: 0.53 MB
Format: EPUB (e-book)
DRM: Applied (Requires eSentral Reader App)
(price excluding 0% GST)

Synopsis

Mati hidup dan susah senang dipegang oleh Allah S.W.T- Sebagai anak tani, itulah pegangan Lahuma dan keluarganya sejak zaman nenek moyang. Apa sahaja kurniaan ILAHI, mereka tetap menerima dengan penuh kesyukuran. Sawah bendang, padi dan nasi serta bencana alam begitu sinonim dalam hidup Lahuma sekeluarga. Meski dugaan sering melanda, namun mereka tetap mengharunginya dengan segenap tenaga yang ada.

Reviews

Ranjau Sepanjang Jalan
by سيتي خطيجه on April 07, 2017

Sebuah karya agung daripada mantan sasterawan negara. Ranjau Sepanjang Jalan mengajar pembaca tentang erti hidup susah. Kesusahan hidup yang dilalui oleh watak utama novel ini, memberi motivasi kepada para pembaca supaya lebih tabah dan sabar dalam melalui ranjau kehidupan pada zaman kegawatan ekonomi ini. Tanpa sebuah pengorbanan, kesenangan dan kemewahan hidup tidak akan dikecapi oleh seseorang.

ranjau sepanjang jalan
by nur afiqah cyindy binti victor on November 10, 2020

terbaik

Novel Terbaik Sepanjang Zaman
by Megat Ahmad Haziq Ahmad Zabidi on June 19, 2021

Karangan sasterawan negara Shahnon Ahmad sangat menyentuh jiwa pembaca. Kehidupan kampung orang Melayu yang mengusahakan tanaman padi patut dihargai. Amat berharap filem Ranjau Sepanjang Jalan dapat disiarkan kembali.

Write your review

Recommended